VirsboRUN 15,9 km

en raket och två sniglar

Prispallen för klubbens löpare och även den riktiga placeringen för Jonatan. Ja gissa vem som är raketen😁

Nu var det dags att prova något nytt. En tuff terräng-halvmara (4×5,3km) som det beskrevs i inbjudan. Lockades även av inbjudans beskrivning av banan och terrängen som delvis går över Hälleskogsbrännan som jag inte besökt tidigare. Är inte speciellt förtjust i asfalt- och grusvägar så detta passade perfekt.

På startlinjen från klubben stod även bror Kenneth och raketen Jonatan Palm från Falun. Starten närmade sig och regnet strilade och hotade med en blöt tillställning men precis efter starten så blev det uppehåll och perfekt löpväder ända till målgången.

Att jag kallar Jonathan raketen är ingen underdrift då jag redan halvvägs in på mitt andra varv blir varvad av honom. På tredje varvet tar jag mig en slurk vatten vid mellankontrollen där funktionärerna var imponerad av hans framfart i spåret på första varvet och berättade följande.

han kom så fort att jag nästan blev översprungen, han var ju här redan efter 8 minuter!

Planen för min del var att springa sakta så många varv jag orkade och hann då det var en tidsbegränsning på 3 timmar. Nu visade det sig att det inte var tiden som blev begränsningen utan den utlovade tuffa terrängen. Hjärnan ville 4 varv men efter 3 varv sa kroppen stopp och det blev vänsterfilen till målportalen.

VirsboRUN var ett mycket trevligt och välordnat arrangemang trots liten skala som är värt att besöka vid fler tillfällen. Även banan som både var backig, vacker och dramatisk uppfyllde utlovade förväntningar. Ett avslut med god mat och en skön bastu efter loppet gjorde också hemresan enklare.

http://virsborun.se/

Efter en summering av gårdagen så kan den sammanfattas såhär. Träningsvärk? JA, ont i knäna? JA, Vad gjorde jag igår? hade KUL.

https://www.strava.com/activities/7216019356

Inget rekord men sluttiden blev för statistikens skull 1:53:20

Lämna en kommentar